24h
KLIENDITUGI 24T
05:30–21:00 +372 6058887; +372 55603687
20:00–05:30 +372 58856336

Lennupiletite ostu juhised ja tingimused

Üldinformatsioon

JSC aviation company "Transaviabaltika" (registrikood 159973821, asukoht Karmelava, Kaunas dist. LT-54460, Leedu Vabariik) edaspidi Lennuettevõte veebipõhise lennupiletite broneerimissüsteemi kaudu lennupiletite veebist ostmist käsitlevad lennupiletite ostu-müügi tingimused on kehtestatud Tarbijakaitseseaduse, Eesti ja Leedu Kaubandus- ja Tööstuskoja soovituste, rahvusvaheliste e-kaubandust käsitlevate koodeksite ning Lennuettevõtte Reisijate ja pagasiveo tingimuste kohaselt. Lennupiletite müük toimub projekti Saartelennuliinid raames ja toimub ainult Lennuettevõtte lendudele. Lennupiletite ostu-müügi teenust korraldab ja osutab Lennuettevõtte volitatud esindaja ja koostööpartner OÜ Razoone (registrikood 11010237) edaspidi Müüja.

Lennuettevõtte veebipõhise broneerimissüsteemi kaudu lennupiletite veebis ostmise rakendust (edaspidi Airlink) haldab Müüja, kes on ka veebiteenuste pakkuja.

Piletiostu juhis

Lennupileti broneering kinnitub ainult peale lennupileti maksumuse kohest veebipõhist tasumist!

Avades Lennuettevõtte projekti Saartelennuliinid veebisaidi mis asub aadressil http://www.saartelennuliinid.ee ja klikkides tegumiribal asuvale väljale „Osta pilet!“ saab Piletiostja alustada lennupiletite veebipõhist ostmist. Lennupiletite ostmiseks tuleb valida süsteemis loetletud lennujaamade hulgast oma väljumis- ja sihtkoha lennujaam, väljumise kuupäev, reisijate arv (igale piletikategooriale vastav reisijate arv). Valida tuleb sobivale lennule ja lennuajale reisija jaoks sobiv hinnaklass (FIX või FLEX pilet). NB! Edasi-tagasi reisi valimisel tuleb valida õige tagasisuund. Süsteem valib automaatselt tagasisuuna lennuks hommikuse lennu.  Järgmises etapis sisestab Piletiostja reisija(te) andmed: perekonnanimi, eesnimi, e-posti aadress ja (mobiil)telefoninumber ja riik. Reisija ees- ja perekonnanime sisestamisel ei ole soovitav kasutada eritähti (x, y ...). Ärireisijatel on võimalus lisada ettevõtte andmed. Süsteem väljastab ostuarve Ärireisija ettevõtte raamatupidamise tarbeks. Piletiostu lõpule viimiseks kontrollib Piletiostja broneeringu detailid. Väljal „Makseviis” tuleb valida Piletiostjale sobilik makseviis mis avaneb rippmenüüs (krediitkaart või pangalink). Piletiostja tutvub piletiostu tingimustega ning piletiostu tingimustega nõustumise märgiks klikib vastavale ruudule.  Klikkides väljale „Maksa nüüd” suunatakse Piletiostja tema valikul kas e-raha ettevõtte Paysera turvalisele maksesaidile või Swedbank NETS krediitkaardimakse turvalisele makselingile. E-raha ettevõte Paysera võimaldab maksmist pangalinkide vahendusel, Swedbank võimaldab makseid deebet- või krediitkaardiga (Eurocard/Mastercard, Visa, Visa Electron, Maestro) mille väljaandja lubab internetis kasutamist. Pangalinkidega maksmise juures tuleb kindlasti jälgida, et oleks valitud õige makseriik. Vaikimisi on määranguks Eesti. Peale makse sooritamist väljastab piletimüügi süsteem reisijale tellimuse kinnituse. Broneerimise protsessi lõpus saadetakse reisija e-posti aadressile broneeringu ja makse kinnitus ning elektrooniline lennukinnitus (ärireisijale Arve). Lennuettevõte väljastab ainult elektroonilisi lennupileteid. Lennukinnitust ei ole vaja välja trükkida. Check-in’is lennule registreerimisel piisab ID-kaardi või passi esitamisest. Lennupileti soodushinnaga ostnud reisija peab omama ja nõudmisel esitama soodustust tõendava dokumendi vt. veebileht Saartelennuliinid tegumirida väli „Hinnakiri“. Viimane ei kehti Kampaaniahinnaga ostetud piletiga reisijate kohta.

Piletiklassid ja piletihinnad

FIXehk tavapilet on fikseeritud pilet mida ei saa tagastada, ringi vahetada, muuta. Tavapiletil oleva reisija nime saab muuta, teatades sellest Müüjale ette vähemalt kaks tundi enne lennu algust. Reisija nime saab muuta ainult üks kord kogu broneeringu kohta. Edasi-tagasi reisi broneeringu korral tehtud Reisija nime muudatus kehtib kogu broneeringu ulatuses. Reisija nime muutmine on tasuta.

FLEX pilet on dünaamiline pilet, mida saab tagastada, ringi vahetada ja muuta. Pileti muutmine, ringi vahetamine või tagastamine on tasuta. Muutmise soovist tuleb Müüjat teavitada vähemalt kaks tundi enne lennu algust. FLEX pileti tagastamisel tagastatakse 50% pileti maksumusest. Piletiraha tagastatakse samale arvele/maksekaardile kust piletiraha laekus Müüjale. Teated Müüjale tuleb esitada e-kirjaga aadressile info@saartelennuliinid.ee või telefonil +372 58856336.

Maksud, lõivud, tasud

Kõik maksud, lõivud ja tasud sisalduvad lennupileti hinnas. Maksude, lõivude, tasude muutumisel võib muutuda piletihind. Kasutades erilisi maksevõimalusi näiteks SMS BANK või WebMoney vahendusel sooritatud piletiostu võimalust võib lisanduda teenusepakkuja poolne arvestatava suurusega lisatasu tehingu sooritamisel. Tutvuge tähelepanelikult eelpool toodud maksevõimaluste kasutamise tingimustega enne maksevõimaluse kasutamist!

Pileti ostuleping

Ostuleping – lennupilet Lennuettevõtte ja piletiostja vahel – jõustub sellest hetkest, kui Piletiostja on lennupiletite eest tasunud ja raha on laekunud Müüja arvele ning Lennuettevõte kinnitab tellimuse (Piletiostja saab e-kirja tellimuse staatuse kohta pealkirjaga „Airlink broneeringu kinnitus no. XXXXX”). Alates sellest hetkest on kõik hinnad ja muud tingimused lõplikud ning Müüja ja Piletiostja jaoks siduvad.

Kaebused ja vaidlused

Lennuettevõte ja Müüja tegutseb kooskõlas kehtivate tarbijakaitse õigusnormidega. Kaebused esitatakse e-posti aadressile info@saartelennuliinid.ee. Kaebuste lahendamine on konfidentsiaalne.

Müüja peab kinnitama kaebuse kättesaamist viie tööpäeva jooksul ning teavitama Piletiostjat tema arutelu kestusest ja menetluse käigust.

Lennuettevõte ja Müüja on teadlik nõude majandusliku väärtuse ja vaidluste õiguslikust lahendamisest tulenevate kulude ebaproportsionaalsusest. See on peamine põhjus, miks ta üritab kohtumenetlust mitte algatada. Seega annab Lennuettevõte ja Müüja endast parima, et lahendada võimalikud vaidlused vastastikusel nõusolekul.

Vastutusest vabastamine

Lennuettevõte ja Müüja annab endast parima, et tagada oma veebisaidil Saartelennuliinid.ee teabe ajakohasus ja täpsus. Piletihinnad võivad samas muutuda nii kiiresti, et Lennuettevõte ja Müüja ei saa veebilehel andmeid õigel ajal muuta. Lennuettevõte teavitab igal juhul Piletiostjat muudatustest ning leiab parima lahenduse olukorra parandamiseks.

Piletiostu turvalisus ja isikuandmete kaitse

Müüja kasutab asjakohast tehnoloogiat ja organisatsioonilisi vahendeid, et kaitsta isikuandmete ning maksete edastamist ja salvestamist.

Swedbank jälgib krediitkaardiga tehtud tehingute ja autoriseerimiste turvalisust. Krediitkaardi autoriseerimised toimuvad reaalajas ja hõlmavad panga vahetut andmete kontrolli. Kaardiandmeid ei salvestata Lennuettevõtte serveris. Lennuettevõte kohustub mitte salvestama alaliselt isikuandmeid, kui kasutaja sisestab reisija(te) andmeid (perekonnanimi, eesnimi, telefoninumber, e-posti aadress) iga broneeringu ajal. Makse tehakse Airlink ja e-raha ettevõtte Paysera veebisaidi kaudu. Lennuettevõte kasutab isikuandmeid üksnes tellimuse täitmise eesmärgil saates arveid ning reisikinnitusi ning informatsiooni reisi aegade muutumise või ära jäämise korral. Kasutaja andmeid ei avaldata ühelgi tingimusel volitamata isikutele.

Hinnakiri, Lennuplaan, Reisiinfo

Piletihindadega ja lisateenuste hindadega saate tutvuda Saartelennuliinid veebilehe tegumireal väli „Hinnakiri“.

Lennuplaaniga saate tutvuda Saartelennuliinid veebilehe tegumireal väli „Lennuplaan“.

Reisijale mõeldud reisi üldtingimustega ja eritingimustega sh pileti tagastamise tingimustega saate tutvuda Saartelennuliinid veebilehe tegumireal väli „Reisiinfo“.

Müüja kontakt:

Lõõtsa 6, Tallinn, III korrus ruum 329.

Üldtelefon: +372 7751 635

Infotelefon:

päevasel ajal ( 05:30 – 20:00 ) +372 605 8887 või +372 55603687 teistel aegadel +372 5885 6336 ( peale 20:00 ) e-mail: info@saartelennuliinid.ee

Turvalist lendu!

Lennuettevõtteks käesolevates üldtingimustes ja teistes  www.saartelennuliinid.ee  avaldatud juhendites ja regulatsioonides on JSC aviation company "Transaviabaltika", 159973821, Karmelava, Kaunas dist. LT-54460, Lithuania, edaspidi Lennuettevõte.

Lennuettevõte veotingimusi kohaldatakse ainult neile lendudele või lennusegmentidele, mille puhul Lennuettevõte tunnuskood on märgitud piletil olevasse vedaja lahtrisse. Lennuettevõte tunnuskood on KTB.

Käesolevad veotingimused ei ole kohaldatavad juhul, kui need on vastuolus Lennuettevõte tariifide või kohaldatavate õigusnormidega. Sellisel juhul on ülimuslikud need tariifid või õigusnormid.

Kui käesolevate veotingimuste mõni säte kohaldatava õiguse kohaselt ei kehti, jäävad ülejäänud sätted sellest hoolimata kehtima.

Kui käesolevates veotingimustes pole sätestatud teisiti, on käesolevate veotingimuste ja Lennuettevõtte muude eeskirjade vahelise vastuolu korral ülemuslikud käesolevad veotingimused.

Lennuettevõte osutab veoteenust ainult reisijale, kelle nimi on märgitud piletile, ning teilt võidakse nõuda nõuetekohase isikut tõendava dokumendi esitamist. Pilet ei ole edasi antav.

Mõned piletid võidakse müüa soodushindadega, mis võivad olla osaliselt või täielikult mittehüvitatavad. Te peaksite valima oma vajadustele kõige paremini vastava piletihinna. Samuti peaksite te tagama, et teil on sobiv kindlustus nendeks juhtudeks, kui te peate oma pileti tühistama.

Reisija on kohustatud Lennuettevõttele esitama kehtiva e-posti aadressi ja telefoninumbri, et vajaduse korral oleks võimalik reisijaga enne lennureisi algust ühendust võtta. Kui lennuliikluses on ette näha tõrkeid, võetakse reisijaga ühendust telefoni või e-posti teel. Samuti kajastatakse operatiivinformatsioon veebilehel www.saartelennuliinid.ee. Lendude tühistamise või hilinemise korral kehtivad tavapärased protseduurid hoolitsuse osas vastavalt regulatsioonile EU261/2004. Lennuplaani muutustest teavitatakse reisijaid e-maili teel.

Lennuettevõte kasutab ainult elektroonilisi pileteid. Lennule registreerimisel piisab passi või ID-kaardi esitamisest ja tellimuskinnituselt leitava broneeringu numbri teatamisest. Reisija peab esitama pildiga dokumendi, millel kirjas olev nimi vastab broneeringus olevale nimele. Dokumendi mitteesitamisel ei saa reisijat lennule registreerida. Sellistel puhkudel pileti maksumust ei hüvitata. Sooduspiletiga reisival reisijal peab olema kaasas sooduspiletiga reisimiseks soodustuse õiguspärase saamise tõendamiseks vastav dokument.

Kui reisija saabub lennujaama peale lennule registreerimise lõppemist, loetakse pilet kasutatuks. Eelnevalt tühistamata piletite maksumust ei hüvitata. Reisija kohustuseks on saabuda õigeaegselt lennujaama, et end lennule registreerida.

Alla 2-aastased lapsed reisivad tasuta.

Registreeritava pagasi maksimaalseks kaaluks on 15 kg reisija kohta, lennuki salongi kaasavõetava pagasi ülemmäär on 5 kg. Lennuettevõte ei vastuta halvasti pakitud või kergesti puruneva pagasi eest. Lennuettevõte ei vastuta pagasi transportimisel tekkivate mõistlike kriimustuste või ilmaoludest tingitud plekkide eest. Ära antav pagas peab olema ilmastikukindel. Lennuettevõte ei vastuta ära antavas pagasis olevate väärtesemete eest (võtmed, arvutid, juveelid, raha jms). Lennuettevõte eeldab, et pagasi hulgas on riided, hügieenitarbed ja muud reisi jaoks vajaminevad tavapärased esemed. Lennuettevõte reeglina ei korralda eriti väärtusliku pagasi transportimist.

Lennuettevõte annab endast parima, et transportida reisijad ja nende pagas piletil näidatud kellaaegade piires sihtkohta. Lennuplaani on võimalik muuta ette teatamata.
Lennuettevõte pakub lennuteenust kahe lennujaama vahel ning meil pole lepingulisi suhteid teiste lennukompaniidega jätkulendude osas. Seetõttu pole võimalik registreerida reisijad ja pagasit jätkulendudele.

Pileti ostmine

 

Lapsed vanuses 5-12 aastat saavad ilma vanema või saatjata reisida vastavalt kehtestatud reeglitele. Täitke lisatud avalduse blankettenne lennujaama jõudmist ning esitage see registreerimislauda.

Laps peab olema koos vanema/saatjaga kuni lennueelsete registreerimisprotseduuride lõppemiseni. Vanema/saatja poolt täidetud ja allkirjastatud dokument on seaduslikuks tõendiks, et laps on üksinda lennuki pardale lubatud. Saabumisel peab vastu võttev pool esitama lennujaama töötajatele isikut tõendava dokumendi.
Lapse saatja või vastuvõtja peavad olema vähemalt 18 aastat vana. Alla 5-aastaseid lapsi ei lubata lennureisile ilma vanema või saatjata.

Üksinda reisiv laps tuleb lennule aegsasti registreerida, soovitavalt vähemalt 35 minutit enne väljalendu Kärdlast ning vähemalt 45 minutit enne väljalendu Kuressaarest või Tallinnast. Lapsevanem või saatja peab jääma lennujaama kuni lennuki õhkutõusmiseni.

 

Reeglid

Alates 13 aasta vanusel lapsel ei ole vajalik kasutada üksinda reisiva lapse teenust. Lennuettevõte saab korraga ühele lennule lubada kuni kahte üksinda reisivat last.

Lennupileti ostmisel tuleb Lennuettevõtet, lennujaama kassat või oma reisibürood üksinda reisivast lapsest eelnevalt vähemalt 24 tundi enne lendu teavitada, vastasel korral ei saa Lennuettevõte taolist teenust pakkuda. Samuti ei ole võimalik Lennuettevõte on-line piletimüügisüsteemist osta piletit ainult lapsele ilma täiskasvanud reisijat valimata. Üksinda lapse pileti broneerimiseks kontakteeruge klienditoega või piletite edasimüüjatega.
Lisatasu üksinda reisiva lapse eest on ühe suuna eest 20€.

Lennuettevõte lubab lennuki pardale koeri ja kasse, kes on paigutatud puuri ning looma ja puuri kogukaal ei ületa 8 kg. Puuri mõõtmed ei tohi olla suuremad kui 40x35x20 cm. Teiste loomade vedu ei ole lubatud.

Vajalik on eelregistreerimine kas aadressil info@saartelennuliinid.ee või oma reisibüroos.

Tasu lemmiklooma veo eest ühel suunal on 20€.
Reisija õigused
Olukorras kus lend on tühistatud või lend hilineb rohkem kui kaks tundi (näiteks ilmastikuolud või lennuki ootamatu tehniline rike) võimaldatakse reisijatele lennujaama teenindava personali poolt:
  • Toidutalong või toitlustamine (max. kuni 8 €/reisija). Toidutalong väljastatakse ainult nendele reisijatele kes ei loobu lennureisist (kellele ei tagastata piletiraha). Toidutalongi saab küsida lennujaamas check-in lauast tingimusel, et check-in veel kestab ning reisija ei ole veel sisenenud turvatsooni või lennuki pardale minemise väravast. Juhul kui reisija kasutab sihtkohta jõudmiseks Lennuettevõtte poolt korraldatud tasuta alternatiivtransporti, hüvitab Lennuettevõte reisijale toitlustamisega seotud kulud kuni 8 euro ulatuses reisija kohta vastavate kuludokumentide alusel ja tingimusel, et reisija ei ole kasutanud lennujaamas toidutalongi;
  • Võimalus teha kaks telefonikõnet lennujaamas lennujaama kulul;
  • Võimalus kahe e-kirja või faksi saatmiseks lennujaamas lennujaama kulul;
  • Hotellimajutus, kui reisija asub mitte kodulennujaamas ning kui tuleb oodata üks või mitu ööd või kui reisija peab ootama kavandatust oluliselt kauem;
  • Piletiraha tagastus või pileti tasuta ümberbroneerimine või Lennuettevõte poolt organiseeritud sihtkohta jõudmine teisi transpordivahendeid kasutades (soovist tuleb koheselt teavitada Lennuettevõtet telefonil +372 58856336 või e-postil info@saartelennuliinid.ee).

 

Lennuettevõte ei ole seotud lennufirmade vaheliste koostöölepingutega ühendlendude osas, seega Lennuettevõte pole vastutav kaotatud hotelliööde, jätkulendude, töötundide, autorendi, taksosõidu ja muude kolmandate osapooltega sõlmitud lepingute eest.

 

Muudatused lennuplaanis

Lennuettevõte teeb kõik endast oleneva, et transportida reisijad ja nende pagas nii kiiresti kui võimalik soovitud lennupiletile märgitud sihtkohta. Lennuettevõttel on õigus teha lennuplaanis muudatusi, teatades sellest ette vähemalt 2 nädalat enne määratud väljumisaega. Lennuettevõte ei vastuta kolmandate osapooltega sõlmitud lepingute eest, sh ööbimised hotellis, jätkulennud jms. Muudatustest teavitamiseks kasutatakse e-posti või telefoninumbrit, mis on sisestatud lennupileti broneeringusüsteemi. Lennuettevõte ei võta vastutust, kui muudatustest ei olnud võimalik teavitada põhjusel, et broneeringus puudusid reisija kontaktandmed või need olid ebakorrektsed.

Üksinda reisivad lapsed, liikumispuudega inimesed, rasedad, haiged ja teised reisijad, kes vajavad abi lennukisse sisenemisel ja/või sealt väljumisel, tuleb ära märkida pileti ostmisel. Ilma ette teatamata ja broneeringusse vastavat märget tegemata pole võimalik taolist teenust pakkuda. Lennuettevõte võimalused teatud liikumispuudega inimeste transportimisel on piiratud.

Teenus on tasuta.
Erivajadustega reisijate abistamine
Ilma saatjata kuulmis- või nägemispuudega reisijat on võimalik lennukisse minekul ja lennukist väljumisel abistada. Palume sellisest soovist teada anda Lennuettevõttele või eelnevalt informeerida oma reisibürood pileti ostmisel.
Teenus on tasuta.

Sülelapsega reisija pilet kehtib sülelapsele vanusega kuni 24 kuud. Sülelapsega reisimisel palume tulla lennujaama reisile registreerimise alustamise kellaajaks. Sülelapsel peab olema isikut tõendav dokument milleks võib olla sünnitunnistus. Kuni 24-kuulise lapse (ilma eraldi istekoha õiguseta) ära antava pagasi kaalulimiit on 10 kg. Turva ja passikontrollis olge valmis maitsma lapsetoitu samuti hoidke pass ja pardakaart käeulatuses. Soovitame eelnevalt pakkida lapsevanker. Pakkimata lapsevankri võimalike vigastuste eest Lennuettevõte ei vastuta.
Tagastustaotlus

Tingimusel, et lennupilet või lisateenus on tühistatud Lennuettevõte poolt, saate taotleda piletiraha või lisateenuse eest tasutud raha tagastamist. Lennuettevõte tagastab raha juhul kui lennupilet on ostetud Lennuettevõte on-line müügisüsteemist või läbi Lennuettevõte klienditoe. Muudel juhtudel pöörduge teile pileti müünud ettevõtte poole. Kui maksite lennupileti või lisateenuse eest krediitkaardiga, tehakse tagastus samale krediitkaardile mida kasutasite piletiostu tegemisel. Pangalink vahendusel teostatud piletiostu korral tagastatakse raha samale pangakontole millelt raha Lennuettevõttele laekus. Raha tagastatakse 30 päeva jooksul alates lennupileti või lisateenuse tühistamisotsuse tegemisest. Ära jäänud reiside tõttu tühistatud piletite eest tasutud raha tagastatakse 30 päeva jooksul alates lennu tühistamisotsuse tegemisest. Lennupileti või lisateenuse eest tasutud raha Tagastustaotlus tuleb edastada vabas vormis e-posti teel aadressile info@saartelennuliinid.ee

Arstitõend 

Teatud juhtudel teostab Lennuettevõte piletiraha täielikku tagastamise, kui reisija edastab pileti kasutamata jätmise põhjuse tõendamiseks arstitõendi, millel on kirjas alljärgnev informatsioon:

  • Arsti nimi, allkiri ja kontakttelefoni number
  • Lühike kirjeldus, mis põhjustel polnud võimalik reisile minna
  • Reisija nimi ja isikukood
  • Tõendi väljastamise kuupäev
  • Arsti tempel
  • Broneeringu number või kasutamata pileti number

Piletiraha vabas vormis Tagastamistaotlus ja arstitõend tuleb saata Lennuettevõte  e-posti aadressil info@saartelennuliinid.ee.

Pretensioonid

Kõik pretensioonid tuleb saata e-posti aadressile info@saartelennuliinid.ee . Kõigile kirjadele vastatakse hiljemalt 10 tööpäeva jooksul.

Vedamisest keeldumine

Lennuettevõte võib keelduda teie või teie pagasi vedamisest, kui ilmneb mõni järgmistest asjaoludest või Lennuettevõte arvab põhjendatult, et mõni selline asjaolu võib ilmneda:

  • pileti eest pole tasutud
  • reisija pole ilmunud õigeaegselt lennu registreerimisele või lennu lähteväravasse
  • reisijal puuduvad reisimiseks või pagasi veoks vajalikud dokumendid
  • reisijal esineb terviseprobleeme või rasedal on lapse sünnikuupäevani jäänud vähem kui 2 nädalat
  • reisija vaimne või füüsiline seisund, sealhulgas reisija võimalik alkoholi- või narkojoove kujutab ohtu reisijale endale, kaasreisijatele, meeskonnale või varale
  • reisija on mõnel eelmisel lennul sooritanud väärteo ning Lennuettevõttel on alust arvata, et selline tegu võib korduda
  • reisija eirab Lennuettevõte ohutus- või turvajuhiseid.

Teatud võimalikke tingimusi arvestades võib tekkida olukordi kus piletit omavaid reisijaid on rohkem kui lennukis kohti (lend on üle broneeritud). Kirjeldatud olukordadeks on Lennuettevõttel kompensatsioonisüsteem juhuks, kui oleme sunnitud kehtiva piletiga reisija lennust maha jätma. Esmalt püüame alati leida vabatahtlikke, kes oleksid nõus oma lennupileti teisele lennule ümber vormistama või alternatiivset transporti kasutama. Sellistel juhtudel võidakse maksta reisijale kompensatsiooni ning vajadusel kaetakse pileti ümbervormistamisega ning piletil märgitud sihtkohta jõudmiseks alternatiivse transpordi kasutamisega seotud kulud.

Pagasireeglid

Igal reisijal on õigus tasuta registreerida 15 kg ära antavat pagasit. Mõned esemed ei kuulu tasuta ära antava pagasi alla. Pagasit, mille kaal ületab kehtestatud määra, saab registreerida lisatasu eest juhul, kui lennuki õhku tõusmiseks lubatud kaal seda võimaldab. Lisatasu on 3€/ülekilo eest ühel suunal. Ühe ära antava pagasiühiku kaal ei tohi ületada 32 kg. Lennuki salongi võib kaasa võtta käsipagasit kuni 5 kg, mille mõõtmed ei ületa 45x35x20 cm. Lisaks võib reisijal kaasas olla üks isiklik ese, näiteks käekott, vihmavari, lennujaama kauplustest ostetud esemed. Sülearvutid, fotoaparaadid, videokaamerad ja muud väärtuslikud esemed tuleb lennuki salongi kaasa võtta käsipagasina. Kuni 24 kuu vanuste laste (ilma eraldi istekoha õiguseta) ära antava pagasi limiit on 10 kg. Soovitame eelnevalt pakkida laste käru. Pakkimata käru võimalike vigastuste eest Lennuettevõte ei vastuta.

Vastutus pagasi eest

Lennuettevõtevastutus pagasi rikkumise, hilinemise ja kadumise korral on piiratud. Lennuettevõte eeldab, et pagasi hulgas on riided, hügieenitarbed ja muud reisi jaoks vajaminevad tavapärased esemed. Lennuettevõte reeglina ei korralda eriti väärtusliku pagasi vedu. Eriti väärtusliku pagasi veoks peab reisija vähemalt 72 tundi enne lennu väljumist pöörduma Lennuettevõte poole vastava vabas vormis taotlusega milles peab olema muuhulgas ära märgitud pagasi sisu loetelu ja väärtus. Lennuettevõttel on õigus võtta eriti väärtusliku pagasi veo eest mõistliku lisatasu. Lisatasu suuruse otsustab Lennuettevõte iga konkreetse juhtumi korral eraldi. Eriti väärtusliku pagasi väärtus peab olema Lennuettevõttele tõestatud.

Lennuettevõte võtab vastutuse maksimaalselt 20 kg pagasi ulatuses, välja arvatud juhul, kui eelnevalt on kokku lepitud eriti väärtusliku pagasi veoga seonduv. Lennuettevõteei võta vastutust pagasis olnud ja kaduma läinud väärisesemete eest.

Lennuettevõte ei vastuta pagasi tootja vigade, vale pakkimise või tavapärase kulumise tõttu tekkinud kahju eest või pagasi mehaanilisel käsitlemisel tekkinud kulumise eest. Lennuettevõte ei hüvita esemeid, mis vastavalt transpordi üldtingimustele ei ole ära antavas pagasis lubatud.

Hilinenud pagas

Pagas, mis reisijaga samaaegselt ei saabu, loetakse hilinenuks. Teavitage Lennuettevõtet pagasi hilinemisest kohe pärast lennu saabumist sihtlennujaama. Seejärel pöörduge viivitamata sihtlennujaama töötajate või pagasiteeninduse osakonna (näiteks Lost & Found) poole, et alustataks Teie pagasi otsinguid. Palun säilitage kõik Teie käes olevad juhtumiga seotud dokumendid kuni pagasi kättesaamiseni. Pidage meeles, et pagasi hilinemisest peab teatama reisija, kelle nimele oli pagas registreeritud.

Pagasiteeninduse osakonna telefon on:

Tallinna Lennujaamas (+372) 6058 313, e-post lost.found@tll.aero;

Kuressaare Lennujaamas (+372) 4530313, e-post kurressaare.kassa@tll.aero;

Kärdla Lennujaamas (+372) 4631381, e-post  kardla.kassa@tll.aero.

 

Leitud pagasi toimetame sihtlennujaama järgmise võimaliku lennureisiga. Leitud ja sihtlennujaama toimetatud pagasist teavitame selle omanikku. Leitud pagasi saab kätte sihtlennujaamast.

Kaotsiläinud pagas

Pagas loetakse kadunuks, kui seda pole suudetud 21 päeva jooksul üles leida. Kadunud pagasi (koos sisu kirjeldusega) kahjunõue tuleb esitada Lennuettevõttele. Kahjunõue esitatakse vastavalt Kahjunõude esitamise vormile. Kahjunõude suuruse alus peab olema Lennuettevõttele tõestatud. Lennuettevõte aktsepteerib pagasi väärtust tõendavaid originaalkuludokumente, mille alusel kompenseeritakse kahjud ulatuses mida Lennuettevõte peab mõistlikuks. Lennuettevõte peab mõistlikuks, et pagasi sisu väärtus kahaneb aastas 33% arvestatuna soetamise hetkest ja kohvri või reisikoti väärtus kahaneb aastas 20% arvestatuna soetamise hetkest. Üle viie aasta vanust kohvrit või reisikotti Lennuettevõte ei hüvita.

Kui olete sõlminud pagasikindlustuse lepingu kindlustusettevõttega, siis tuleb kahjunõudega pöörduda kindlustusandja poole.

Kahjustunud pagas

Pagasi kahjustumisest tuleks teatada viivitamatult Lennuettevõtet ja sihtlennujaama vastavaid töötajaid või pagasiteeninduse osakonda (näiteks Lost & Found). Tingimusel, et pagasile tekitatud kahju avastatakse hiljem, tuleb kirjalik teade pagasi kahjustamisest esitada Lennuettevõttele hiljemalt 7 päeva jooksul arvestatuna sihtlennujaama saabumisest. Teade tuleb edastada Lennuettevõttele e-posti kaudu info@saartelennuliinid.ee. Kahjunõue tuleb esitada Lennuettevõttele hiljemalt 21 päeva jooksul arvestatuna sihtlennujaama saabumisest. Kahjunõue tuleb edastada Kahjunõude esitamise vormil. Kahjunõudele peavad olema lisatud muuhulgas lennupilet, pagasikviitung ja foto vigastuse kohta.

Lennureisil Lennuettevõtte vastutusalas kahjustunud kohver või reisikott kuulub Lennuettevõte poolt remontimisele või väärtuse hüvitamisele. Remontimise või väärtuse hüvitamise üle otsustab Lennuettevõte. Tingimusel, et kohvrit või reisikotti ei ole võimalik või mõistlik remontida, hüvitame kohvri või reisikoti väärtuse summas, mis on vajalik uue samaväärse ostmiseks, arvestades kohvri või reisikoti väärtuse kahanemisega 20% aastas. Kahjustunud kohver või reisikott tuleb toimetada Lennuettevõtte kontorisse aadressil: Lõõtsa 6, III korrus, tuba 329, 11415, Tallinn. Toimetamise aeg tuleb eelnevalt Lennuettevõttega kokku leppida.

Kui olete sõlminud pagasikindlustuse lepingu kindlustusettevõttega, siis tuleb kahjunõudega pöörduda kindlustusandja poole..

 

Eripagas

Golfikotid ja suusad ei kuulu tasuta ära antava pagasi hulka. Need tuleb eraldi pakkida ning neile laieneb vedaja vastutus sarnaselt muu pagasi rikkumisele või kadumisele. Suusad peavad olema pakitud suusakotti. Üks suusakott sisaldab üks paar suuski ja üks paar suusakeppe. Ühele lennule lubatakse lennuki peale võtta kuni kaks suusakotti lennuki kohta.

Golfivarustusse kuulub golfikott. Üks golfikott sisaldab kuni 14 golfikeppi, kuni 12 golfipalli ning üks paar golfikingi. Ühele lennule lubatakse lennuki peale võtta üks golfikott lennuki kohta.

Iga konkreetse lennu kohta saab teha erandeid, kui lennuki lastiruumi mahutavus (payload) ja lastikaal seda võimaldab. Kui lennuki lastiruumi mahutavus (payload) ja lastikaal seda võimaldab võib ühele lennule peale võtta ka rohkem suusa- või golfivarustust. Erandi tegemise otsustab lennuki kapten. Olukorras kus ilmastikuolud ei võimalda lende teostada tagatakse pagasi toimetamine sihtkohta esimesel võimalused.

Pagasi lisatasud (ühel suunal):

  • Pagasi lisakilo: 3 €
  • Lemmikloom (koer, kass) salongis: 20 €
  • Suusad: 20 €
  • Golfikott, max 15 kg: 20 €

Golfikott ja suusavarustus tuleb eelnevalt registreerida vähemalt 72 tundi enne väljalendu, edastades asjakohase vabas vormis informatsiooni Lennuettevõte e-postile info@saartelennuliinid.ee.  Registreeritud pagas ei tohi sisaldada raha, juveele, väärismetalle, arvuteid, kaameraid, mobiiltelefone, elektroonikaseadmeid, muusikariistu, prille/päikeseprille, võtmeid, ravimeid, kaubeldavaid dokumente, väärtpabereid või muid väärtasju, aktsiatähti, võlakirju ja muid hinnalisi dokumente, äridokumente, passe ja muid isikut tõendavaid dokumente või näidiseid, samuti muid kergesti purunevaid või kergesti riknevaid aineid või esemeid. Kui keelust hoolimata on reisija pagasis nimetatud esemeid, ei vastuta Lennuettevõte nende kadumise või kahjustamise eest ning reisija nõustub vastutama endale, Lennuettevõttele või kolmandatele isikutele selliste esemete oma pagasisse paigutamisega põhjustatud kahju eest.

Jahirelvade vedu

Lennuettevõte aktsepteerib reisijate pagasi hulgas piiratud koguses jahirelvi ning nendega kaasnevat laskemoona (maksimaalselt 5kg reisija kohta), mis sõltub konkreetset reisi teostava lennuki konfiguratsioonist. Enne pileti ostmist tuleb saada Lennuettevõttelt kirjalik kinnitus jahirelvade veo lubamise kohta. Jahirelvade veo vabas vormis taotluse palume saata info@saartelennuliinid.ee E-R 9-16. Jahirelv peab olema pakitud laskemoonast eraldi vastavalt ICAO ja IATA reeglitele ning kuulub vedamisele ainult ära antava pagasi hulgas. Reisijal peavad lennule registreerimisel olema kaasas kõik jahirelva transportimiseks vajalikud dokumendid, et need vajaduse korral esitada. Jahirelva käsitletakse eripagasina ja transport toimub lisatasu eest 20€/suund. Soovitame jahirelvadega reisijate piletiostud teha läbi Lennuettevõte kõnekeskuse või volitatud müügiesindaja või otse Lennuettevõte kaudu. Lisainformatsioon telefonil +372 58856336.

Keelatud esemed

Reisijatel käsipagasis olevate vedelike kaasavõtmist piiratakse selliselt, et kõik käsipagasis olevad vedelikud peavad mahtuma ühte ühe liitri suurusesse läbipaistvasse suletavasse kilekotti (nn „minigrip“ kotid). Nimetatud kilekotti paigutatavate vedelike pakendite individuaalne maksimumsuurus on 100 ml. Reisijad peavad näitama nimetatud kilekotti julgestusotstarbelise läbivaatuse teostamisel ning kilekott peab olema sel ajal suletud. Vedelikud hõlmavad geele, pastasid, kosmeetilisi vedelikke, vedelaid/kuivi segusid ja survestatud mahutite sisu nt. hambapastat, juuksegeeli, jooke, suppe, siirupeid, parfüüme, habemeajamise vahtu, aerosoole ja muid samalaadse konsistentsiga kaubanimetusi.

Elektroonilised sigaretid (sh e-sigarid, ja teised võimalikud isiklikud aurutid) sisaldavad patareid, tuleb eraldi kaitsta, et vältida juhuslikku aktiveerimist.

Elektroonilised sigaretid, sealhulgas e-sigarid ja muid isiklikke aurutitele sisaldavad patareid, kui neid kasutab reisija või meeskond tuleb reisimisel transportida ainult käsipagasis. Varupatareid tuleb eraldi kaitsta, et vältida lühiseid. Iga aku tuleb panna eraldi kilekotti ja vedada ainult käsipagasis.

Liitiumakude transportimisel peab olema täidetud järgmised tingimused:

Iga paigaldatud aku ei tohi ületada:

  1. liitium sisu mitte rohkem kui 2 g või
  1. liitium-ioon akud, vatti-tundides, kuid mitte rohkem kui 100 Wh.

Rohkem infot leiate siit.

Keelatud esemed ja ained nii ära antavas kui ka käsi pagasis: Täpsema info leiate siit.

Maksud, lõivud, tasud

 

Kõik maksud, lõivud ja tasud sisalduvad lennupileti hinnas. Maksude, lõivude, tasude muutumisel võib muutuda piletihind. Kasutades erilisi maksevõimalusi näiteks SMS BANK või WebMoney vahendusel sooritatud piletiostu võimalust võib lisanduda teenusepakkuja poolne arvestatava suurusega lisatasu tehingu sooritamisel. Tutvuge tähelepanelikult eelpool toodud maksevõimaluste kasutamise tingimustega enne maksevõimaluse kasutamist!

 

Piletiost

Lennupileteid on võimalik osta ööpäeva ringselt internetist aadressil: www.saartelennuliinid.ee. Samuti on võimalik pileteid osta Lennuettevõtte poolt volitatud reisibüroodest ning lennujaama kassadest. Lennuettevõte piletimüügiga Tallinna lennujaamas tegeleb Estair kassa. Lisainformatsioon telefonilt +372 58856336 või e-post info@saartelennuliinid.ee.

Grupibroneeringuteks palun saatke oma taotlus aadressile info@saartelennuliinid.ee

Piletid soovitame soetada Lennuettevõtte kodulehe kaudu. Tasuda saab on-lines kas pangalinke kasutades või VISA/ Master Card/Maestro krediitkaartidega tasudes.

 

Kviitungi andmed

Soovi korral saate www.saartelennuliinid.ee veebilehe on-line pileti ostul saadavale kviitungile lisada ettevõtte andmed. Selleks täitke ära vastavad väljad piletiostu teostamisel.

Hilisemaks ettevõtte andmete lisamiseks kviitungile kontakteeruge klienditoega.

Registreerimise aeg

 

Väljumised

Tallinn, Kuressaare, Kärdla

Registreerimine avatakse Tallinnas, Kuressaares ja Kärdlas 1 tund enne lendu.

Registreerimine suletakse Tallinnas ja Kuressaares 30 minutit enne lendu. Kärdlas 20 minutit enne lendu.

Registreerimisele hilinedes loetakse pilet kasutatuks ning seda pole võimalik teisele lennule ümber vormistada.

Lennuettevõte väljastab vaid elektroonilisi pileteid. Lennule registreerimisel tuleb esitada pildiga dokument: pass, ID-kaart ning sooduspileti puhul lisaks (üli-) õpilaspilet, puuet tõendav dokument. Dokumentidel olev nimi peab vastama piletil sätestatule.
Lennule registreerimisel kaalutakse ära antav ja käsipagas. Ära antavat pagasit võib olla kuni 15 kg. Pagasi ülekaalu eest makstakse lisatasu (kui lennuki lastikaal seda võimaldab). Rohkem infot pagasireeglite alt.

 

Isikut tõendavad dokumendid

Kõik reisijad peavad lennule registreerimisel, lähteväravas, lennu jooksul ning kuni sihtlennujaamast lahkumiseni olema valmis esitama pildiga dokumendi, tõendamaks oma isikut.
Lapsevanemad või laste saatjad peavad tõendama alla 18-aastaste laste isikut juhul, kui neil pole oma reisidokumenti. Lastel kes reisivad koos vanemetega võib olla isikut tõendavaks dokumendiks sünnitunnistus.

 

Üksinda reisivad lapsed, kes on 13 aastased või vanemad, peavad omama pildiga reisidokumenti.

Lennuettevõte jätab endale õiguse keelduda reisijat lennule lubamast, kui neil puudub kehtiv pildiga reisidokument ning pileti maksumust sel juhul ei hüvitata.